בלש פרטי

מה כוללים שירותי בלש פרטי ומה העלות לה יש לצפות

מהות עבודתו של בלש פרטי הינה לספק פתרונות, מידע והוכחות. אדם הרוצה להשיג מידע מכל סוג שהוא ואין ברשותו את הכלים להשגתו – יעסיק את שירותיהם של בלשים פרטיים העוסקים בעבודת חקירה ואיסוף מידע.

במקרה בו דרושות הוכחות לבית המשפט – חלק מעבודתם של בלשים פרטיים הינה צילום ותיעוד ראיות. ישנן ראיות שרק בלש פרטי מורשה על פי החוק לאספן ורק דו"ח חקירה החתום על ידי חוקר פרטי, העובד תחת רישיון משרד חקירות קביל בבית המשפט ויכול לשמש כראיה, ובמקרים רבים להכריע את הדין.

בלש פרטי

 במקרים רבים כדאי לשכור את שירותיו של חוקר פרטי לפני הגשת תלונה במשטרה. בגלל העומס הרב בה נתונה משטרת ישראל, פעמים רבות קורה שתלונות שמוגשות הדורשות עבודת חקירה ואינן מוגדרות בסדר עדיפות עליון על ידי המשטרה נדחקות הצידה ואינן מטופלות. עבודת בלש פרטי במקרה זה הינה לאסוף את הראיות עבור הלקוח. כאשר הלקוח מביא את הראיות שנאספו לידי המשטרה במעמד הגשת התלונה, למשטרה קל יותר לטפל בתלונה והיא תעשה במהירות וביעילות.

 

עבודתם של בלשים פרטיים הינה רחבה ונפרשת על פני תחומים רבים, להלן כמה מהתחומים העיקריים:

מעקבים

לצורך השגת מידע ואיסוף ראיות נדרש מעקב אחר אדם, התחקות אחר מעשיו ותיעוד התנהלותו בעזרת צילום. חשוב לציין, כי למי שאינו בלש פרטי אסור לבצע מעקב, זוהי עבירה על החוק. רק חוקר פרטי בעל רישיון מורשה, ביכולתו לעקוב אחר אדם לבקשת הלקוח, ורק ראיות שאסף במסגרת מעקב הינן חוקיות וקבילות בבית המשפט. לא כל חוקר פרטי, הוא עוקב מקצועי. ביצוע מעקבים אינו פשוט כלל ודרוש חוקר מנוסה וממוקד בביצוע פעולה זו. וזאת על מנת לבצע מעקב כראוי ומבלי שיתגלה.

בלש פרטי - מעקבים

חקירות כלכליות

חקירה כלכלית הינה חקירה לצורך קבלת מידע אודות רכושו של אדם, גוף או חברה, נכסים, הכנסות, קשרים מסחריים ועסקיים, חובות, אי-עמידה בהתחייבויות כספיות, תביעות רלוונטיות, תיקים בהוצאה לפועל וכד´.

מקרים בהם שוכרים שירותי בלש לצורך חקירה כלכלית הינם:

  • חקירה אודות מסוגלותו של חייב לשלם את חובו.
  • מידע אודות נכסים והכנסות אשר חייב מסתיר במטרה להתחמק מתשלום חובו.
  • בן/ בת זוג העומדים לפני תביעת גירושין וחוששים שהצד השני ינסה "להבריח" רכוש או לסלף את העובדות אודות הרכוש הקיים, על מנת להתחמק מחלוקה הוגנת.
  • אנשים או חברות לקראת התקשרות אישית או עסקית המעוניינים לבדוק את הגורם עמו הם מתקשרים, מסוגלותו הכלכלית, אופן התנהלותו בהווה ובעבר ומהימנותו.

בלש פרטי - חקירות כלכליות

בדיקת האזנה לגילוי האזנות סתר

בימינו ניתן להאזין לכל אדם, בכל מקום, בכל זמן ובקלות רבה. האזנת סתר הינה עבירה פלילית, אך עובדה זו אינה מונעת מבעלי אינטרסים לבצע האזנות סתר בניגוד לחוק. הטכנולוגיה בתחום מתפתחת במהירות רבה וביצוע האזנת סתר הולך ונעשה קל ונגיש יותר ויותר.

יש לציין כי בלשים פרטיים ברובם אינם עוסקים בגילוי האזנות סתר ישנם רבים המתיימרים לתת את השירותים הללו אך אינם עושים זאת כראוי. על מנת לבצע בדיקה איכותית, מקיפה ומהימנה לגילוי האזנות סתר נדרש ציוד רב ויקר ודרוש ידע נרחב בנושא על מנת לתפעל אותו בצורה נכונה.

בלש פרטי - בדיקת האזנה

איתורים

בלש פרטי מבצע מגוון רחב של סוגי איתורים – איתור כתובת, איתור מקום עבודה, איתור מספר טלפון, איתור רכבים ובעליהם, איתור רכוש, איתור קרובים ונעדרים, איתור חייבים, איתור יורשים ועוד.

בלש פרטי - איתורים

מצלמות סמויות

בלש המתמחה בכך מסוגל להתקין מצלמה סמויה כמעט בכל מקום. ישנם סוגים רבים של מצלמות סמויות. התקנת מצלמות סמויות משמשת לצורך בדיקה והוכחה במגוון רחב של מקרים – כאשר קיים חשד לגניבה או מעילה, כאשר מבוצעת חבלה ברכוש, מקרים של התעללות בקשישים, חולים וילדים, כאשר עולה חשד לבגידה מצד אחד מבני הזוג וכד´. על מנת שיוכל "לשתול" מצלמה סמויה בצורה איכותית וללא השארת עקבות, בלש צריך להיות בעל ידע וניסיון טכני וטכנולוגי, ולהתמקצע בתחום.

בלש פרטי - מצלמות סמויות

בגידות וחקירות אישות

אחד המקרים השכיחים ביותר בהם פונים לבלש הוא כאשר עולה חשד לבגידה של אחד מבני הזוג או לקראת הליך גירושין. במקרה של חשיפת בגידה הדרך המיטבית והחוקית הינה ביצוע מעקב אחר בן/ בת הזוג החשודים. במקרה של חקירה טרום הליך גירושין מדובר במגוון רחב של סוגי חקירה כמו מעקבים, חקירות כלכליות, בדיקות לגילוי האזנות סתר ועוד.

בלש פרטי - בגידות

מודיעין עסקי

במודיעין עסקי מגוון סוגי החקירות בהם עושים שימוש הוא רחב מאוד – מעקבים, חקירות כלכליות, איתורים, בדיקות לגילוי האזנות סתר והתקנת מצלמות סמויות וזאת בנוסף לאיסוף וגילוי מידע עיסקי היכול לשמש את הלקוח.

עבודתו של בלש בכל הקשור לתחום מודיעין עסקי שוטפת וחשובה ביותר, הפעילות עשויה להשפיע באופן יעיל ומקדם על התנהלות החברה ותהליך קבלת ההחלטות.

בלש פרטי - מודיעין עסקי

כיצד לבחור בלש פרטי?

ישנם כמה גורמים חשובים עליהם יש לתת את הדעת לפני בחירת בלש פרטי:

  • יש לוודא כי אותו חוקר פרטי הינו בעל רישיון חוקר פרטי ועובד בכפוף למשרד חקירות בעל רישיון בתוקף.
  • חשוב לבדוק תחומי חקירות בהם מתמחה הבלש, ולוודא כי יש לו את הניסיון והכלים המקצועיים והטכנולוגיים, לספק את סוג החקירה המבוקש.
  • מומלץ להיפגש עם חוקר לפני תחילת ההתקשרות עמו וזאת על מנת לוודא כי הוא אכן עובד תחת משרד חקירות וכי הוא עושה רושם אמין מקצועי ומהימן. בנוסף, כדאי בהחלט לערוך תאום ציפיות ולקבל הצעת מחיר.
  • חשוב לוודא כי בלש עמו מתקשרים מספק דו"ח חקירה חתום בתום החקירה ויכול ומסוגל לתת עדות בבית המשפט במקרה הצורך.

דיסקרטיות בעבודת חוקר/בלש פרטי

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעבודתו של בלש פרטי הינו שמירה על דיסקרטיות. בלש פרטי מחויב לחיסיון לקוחותיו. בעבודתו הוא נחשף לסודות הכמוסים ביותר בחייהם של אנשים השוכרים את שירותיו, כמו גם של האנשים אודותיהם הוא חוקר. החוק מרחיב ומדקדק מאוד בכל נושא שמירה על סודיות בעבודתחוקר פרטי אשר הוגשה נגדו תלונה בגין אי שמירה על דיסקרטיות, רישיונו נשלל לאלתר.

כמה עולים שירותי חוקר/בלש פרטי

בלש פרטי מספק מגוון רב של שירותים, בעלי פרמטרים רבים. עלות שירותיו משתנה ממקרה אחד למשנהו.

מאחר ושרותיו של חוקר פרטי הינם נרחבים ביותר, עלות כל חקירה או עבודת בילוש משתנה לפי סוג החקירה, מורכבות העבודה, הזמן שהיא אורכת, מיקום החקירה, הציוד והמשאבים הדרושים עבור אותה חקירה והאמצעים בהם יש לעשות שימוש.

חשוב מאוד לפני תחילת ביצוע חקירה לערוך פגישה עם בלש/חוקר פרטי ברישיון משרד המשפטים על מנת לעמוד ביחד את היקף החקירה ועל הפרמטרים השונים המרכיבים אותה ולקבל הצעת מחיר משוערת. יש לקחת בחשבון שמטבע הדברים חקירות ובעיקר חקירות מורכבות וארוכות, הן דבר דינאמי והעלויות יכולות להשתנות לכאן או לכאן במהלך החקירה.

ייעוץ ראשוני חינם

השאירו הודעה ונחזור אליכם בהקדם

לקוחות ממליצים

ירון אחרק  מפקד ימ"ר שרון
ירון אחרק מפקד ימ"ר שרון
קרא עוד
בתאריך 3/12/2005, בהיותך חוקר פרטי, ביצעת פעולת סיכול גניבת גנרטור חירום של עיריית רעננה שערכו כ – 1,000,000 ₪. ביצעת תיעוד מלא של גניבת הגנרטור אשר היא ראייה מרשיעה בבית משפט. בפעולה זו גם נעצרו 3 חשודים בפרשה ונתפסו 5 גנרטורים לחירום השייכים אספקת המים של מקורות. אנו מודים ומוקירים לך על שיתוף הפעולה עם ימ"ר שרון ועל דבקותך במטרה שהניבה תוצאות מרשימות, מנעה נזק חמור באספקת מים לתושבי העיר וחיסכון אדיר בחידוש המערכת בכלל.
יעל טייכר
יעל טייכר
קרא עוד
תודה תודה תודה ! שייקה תודה . תודה שהוכחת שאני לא הוזה, ובעלי באמת בוגד בי... בזכותך יצאתי בזמן ממערכת יחסים לא בריאה ומצאתי אהבה אמיתית!
אריה דב דובינסקי
אריה דב דובינסקי
קרא עוד
שי מדר חוקר מקצועי ביותר במיוחד בתחום גילוי האזנות סתר ברכב או בנייד. אדם ישר ואמין אני ממליץ עליו בחום. בברכה אריה.
יוסי שקדי
יוסי שקדי
קרא עוד
משרד חקירות מעולה, חוקר פרטי מקצועי ומיומן, חוקר פרטי במחיר הוגן. מומלץ!
studio morin
studio morin
קרא עוד
החלטה קשה לבחור משרד חקירות שבאמת יעשה את העבודה ולא יקח ממך מלא כסף בלי לספק את הסחורה, הגעתי למשרד "ידע חקירות" דרך המלצה, קיבלתי מהם ייעוץ חינם והכוונה, חסכו לי מלא כסף בכך שחלק מהדברים שהייתי צריכה להשיג פשוט הראו לי את הדרך לעשות זאת מבלי לחייב אותי, משרד סופר אמין ומקצועי , עשו עבודה מעולה, פשוט אלופים, מומלץ בחום
דנה דהן
דנה דהן
קרא עוד
המלצה חמה - ידע חקירות עשו לי את החיים כל כך קלים לאחר חקירה מדהימה , יסודית ומקצועית ! תודה רבה !
Guy Michael
Guy Michael
קרא עוד
משרד חקירות מצוין - חוקרים פרטיים ברמה אחרת , ממליץ !
Briggs Gilmore
Briggs Gilmore
קרא עוד
ידע חקירות פתרו לי את הבעיה בקלות רבה יחד עם סבלנות ומקצועיות !